Aktuální projekty
Čtenářský klub pro děti
Kroužek je určen pro malé nadšené knihomoly ve věku od 9 do 13 let, kteří jsou registrovanými čtenáři knihovny. V rámci kroužku budou děti pracovat s texty psanými i s mluveným slovem, získají povědomí o kvalitní literatuře, seznámí se s různými literárními žánry, budou plnit čtenářské aktivity, hrát různé hry, ale budou se také moct bezplatně zúčastnit několika exkurzí, např. do České televize či nakladatelství Host apod.
Časopis IMPULSY: Inspirace, náměty a trendy dětského čtenářství
Centrum dětského čtenářství vzniklo před více než deseti lety při Knihovně Jiřího Mahena v Brně jako součást Knihovny pro děti a mládež. Za dobu své činnosti se etablovalo na poli vzdělávacích a informačních aktivit knihoven, a to nejen v Jihomoravském kraji. Je však potřeba posunout se dál. Na základě toho se pracovníci CDČ shodli pokrýt chybějící místo na poli periodik zaměřujících se na literaturu pro děti a mládež a její aktuální trendy a novinky (o redakci).
Databanka vzdělávacích knihovnických programů
Databanku vzdělávacích programů (besed) Klubu dětských knihoven SKIP ČR připravili pracovníci Knihovny Jiřího Mahena v Brně (KJM), Knihovny pro děti a mládež a Centra dětského čtenářství. Databanka slouží pracovníkům knihoven, kteří po přihlášení, mohou zveřejňovat, sdílet a hodnotit lekce, vzdělávací programy, besedy a další typy programů, které knihovny realizují pro své uživatele (od dětí, přes dospělé až po seniory a další cílové skupiny).
Záložka do knihy spojuje školy
Knihovna Jiřího Mahena v Brně a Slovenská pedagogická knižnica v Bratislave vyhlásily k Mezinárodnímu měsíci školních knihoven 2018 9. ročník česko-slovenského projektu pro základní školy a osmiletá gymnázia Záložka do knihy spojuje školy: Pohádky, bajky, pověsti a příběhy neznají hranic.
Besedy projektu Ruku v ruce ke stažení
Pokud ve své praxi pracujete s dětmi s různými druhy handicapů, jistě přivítáte náš metodický materiál, který vzešel z činnosti projektu Ruku v ruce, jenž napomáhal odstraňovat bariéry mezi těmito dětmi a dětmi z majoritní společnosti prostřednictvím bloků tematických besed a integračních programů.
Učíme se příběhem
V projektu vytvoříme model výuky literatury jako předmětu cíleného na literární vzdělání skrze rozvoj čtenářství. Zaměříme se na 5. – 9. ročník základní školy. Rámec nám poskytne naratologie, tedy teorie vyprávění, kterou považujeme za příznivý teoretický model přemýšlení nad textem, a to i pro dítě - čtenáře.
Další projekty
- Metodická knihovna – příručka pro všechny pracovníky dětských oddělení