O projektu
Období realizace: 1. 8. 2018 – 31. 7. 2021
V projektu vytvoříme model výuky literatury jako předmětu cíleného na literární vzdělání skrze rozvoj čtenářství. Zaměříme se na 5. – 9. ročník základní školy. Rámec nám poskytne naratologie, tedy teorie vyprávění, kterou považujeme za příznivý teoretický model přemýšlení nad textem, a to i pro dítě - čtenáře. Cílem je, aby děti dostaly k dispozici nástroj analýzy textu - příběhu, uplatnitelného pro literaturu, kterou samy čtou, a pro tvořivé přemýšlení nad ní. V rámci spolupráce základních škol a veřejných knihoven vznikne cyklus tří ověřených vzdělávacích programů zaměřených na 2. st. ZŠ, které budou posléze v intencích výzvy nabídnuty ke všeobecnému užití.
Spolupracující subjekty:
- ZŠ Brno – Líšeň, Masarova
- ZŠ Frymburk
- ZŠ Hlučín – Rovniny
- 5. ZŠ Kolín, Mnichovická
- ZŠ Švermova, Liberec
- ZŠ Masaryka, Meziměstí
- ZŠ Tylova, Písek
- Lauderovy školy při ŽOP
- ZŠ Riegrova, Semily
- ZŠ Skálova, Turnov
- ZŠ Vrdy
- Knihovna Jiřího Mahena, Brno
- Knihovna Frymburk
- Městská knihovna, Hlučín
- Městská knihovna, Kolín
- Krajská vědecká knihovna Liberec
- Městská knihovna, Meziměstí
- Městská knihovna, Písek
- Městská knihovna Praha, pobočka Korunní
- Městská knihovna, Semily
- Městská knihovna, Semily
- Obecní knihovna Vrdy
Tento projekt je financován z prostředků Evropských strukturálních a investičních fondů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a státního rozpočtu ČR.