Přejít na obsah Přejít na hlavní menu Přejít na podmenu
Česky | English

O projektu

Období realizace: 1. 8. 2018 – 31. 7. 2021

V projektu vytvoříme model výuky literatury jako předmětu cíleného na literární vzdělání skrze rozvoj čtenářství. Zaměříme se na 5. – 9. ročník základní školy. Rámec nám poskytne naratologie, tedy teorie vyprávění, kterou považujeme za příznivý teoretický model přemýšlení nad textem, a to i pro dítě - čtenáře. Cílem je, aby děti dostaly k dispozici nástroj analýzy textu - příběhu, uplatnitelného pro literaturu, kterou samy čtou, a pro tvořivé přemýšlení nad ní. V rámci spolupráce základních škol a veřejných knihoven vznikne cyklus tří ověřených vzdělávacích programů zaměřených na 2. st. ZŠ, které budou posléze v intencích výzvy nabídnuty ke všeobecnému užití.

Spolupracující subjekty:

  • ZŠ Brno – Líšeň, Masarova
  • ZŠ Frymburk
  • ZŠ Hlučín – Rovniny
  • 5. ZŠ Kolín, Mnichovická
  • ZŠ Švermova, Liberec
  • ZŠ Masaryka, Meziměstí
  • ZŠ Tylova, Písek
  • Lauderovy školy při ŽOP
  • ZŠ Riegrova, Semily
  • ZŠ Skálova, Turnov
  • ZŠ Vrdy
  • Knihovna Jiřího Mahena, Brno
  • Knihovna Frymburk
  • Městská knihovna, Hlučín
  • Městská knihovna, Kolín
  • Krajská vědecká knihovna Liberec
  • Městská knihovna, Meziměstí
  • Městská knihovna, Písek
  • Městská knihovna Praha, pobočka Korunní
  • Městská knihovna, Semily
  • Městská knihovna, Semily
  • Obecní knihovna Vrdy

Tento projekt je financován z prostředků Evropských strukturálních a investičních fondů v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání a státního rozpočtu ČR.

Vytisknout stránku Vytisknout stránku